Olimpiada Solidarności to konkurs historyczny sprawdzający wiedzę młodzieży dotyczącą dziejów polskiej opozycji w latach 1970-1990. W X edycji konkursu udział wzięło łącznie 3325 uczniów z całej Polski. Pierwszego dnia, tj. 10 kwietnia, czterdzieścioro ośmioro najlepszych uczniów zostało podzielonych na piętnaście zespołów liczących po trzy osoby. Olimpijczycy reprezentujący poszczególne województwa odpowiadali na wylosowane pytanie problemowe oraz bronili publicznie zrealizowanych przez siebie filmów.
Drużyna z województwa świętokrzyskiego była dwuosobowa. Tomasz Stępień przygotował film oraz odpowiadał na pytania razem z Igorem Sepioło – uczniem V Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Ściegiennego w Kielcach.
Wieczorem, na zaproszenie organizatora, wszyscy finaliści uczestniczyli w koncercie zespołu Kwiat Jabłoni. To niejedyne atrakcje, które zostały przygotowane przez Fundację Centrum Solidarności. Galę finałową, która odbyła się 11 kwietnia, otworzyła półtoragodzinna debata pt. „Film jako jedna z istotnych form przekazu edukacyjnego”. Wzięli w niej udział zaproszeni goście, finaliści, nauczyciele oraz młodzież z gdańskich szkół. Uczestnicy rozmawiali o roli sztuki filmowej w edukacji, obecnych możliwościach wdrażania tej formy aktywności i metody pracy w szkołach oraz jej przyszłości jako nośnika wiedzy i wartości. Podczas debaty zaprezentowany został również film „Kim jestem?” zrealizowany przez Mikołaja Kozakiewicza, Wiktora Samka oraz Aleksandrę Wilk. Warto zaznaczyć, że wszyscy twórcy tego dzieła filmowego są laureatami V edycji Olimpiady Solidarności.
Po skończonej debacie przyszedł wreszcie jakże wyczekiwany moment - czas rozdania nagród, czyli stypendiów naukowych oraz indeksów na pięć polskich uczelni wyższych. Naszej drużynie nie udało się stanąć na podium. Zajęliśmy 8. miejsce. Nie traktujemy tego jako porażki. Wręcz przeciwnie, jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych osiągnięć. Sam udział w finale to wielki zaszczyt oraz świadectwo szerokiej wiedzy, a także efekt wytężonej pracy. Ponadto dane nam było przeżyć niesamowitą przygodę. Mieliśmy okazję pozwiedzać Gdańsk, na własne oczy zobaczyć Westerplatte, obejrzeć eksponaty w muzeum II wojny światowej. Wróciliśmy do domów z tarczą i bogatsi o nowe doświadczenia.
Iwona Czosnek
Dlaczego warto wybrać klasę humanistyczną w naszym LO?
Klasa humanistyczna to doskonały wybór dla osób interesujących się naukami humanistycznymi i społecznymi. Nauka w tej klasie stwarza możliwość poszerzenia wiedzy z języka polskiego, języka angielskiego i wiedzy o społęczeństwie. Interaktywne zajęcia rozwiną umiejętności niezbędne do tworzenia szeroko pojętej kultury audiowizualnej i medialnej (telewizja, reklama, Internet).
Dobór przedmiotów rozszerzonych pozwoli absolwentom tego profilu na dużą elastyczność w wyborze kierunku studiów, a dzięki dobrej znajomości kształconego na poziomie rozszerzonym języka angielskiego uczelnie o charakterze międzynarodowym również będą w zasięgu ręki.
I wiem, gdy łzę swoją trzymam
Jak złoty kamyk z procy –
Zrozumie mnie mały Baranek
Z najcichszej Wielkiej Nocy.
ks. Jan Twardowski
Na Święta Zmartwychwstania Chrystusa Pana
przesyłamy najserdeczniejsze życzenia:
obfitości łask Bożych, zdrowia, radości,
wytrwałości w codziennym zmaganiu się
z przeciwieństwami, poczucia siły, pokoju
i nieustającej wiary i nadziei.
Dyrekcja, Pracownicy i Uczniowie
Zespołu Szkół im. Oddziału
Partyzanckiego AK „Jędrusie” w Połańcu
Wielkanoc 2025
DLACZEGO WARTO WYBRAĆ PROFIL BIOL-CHEM LICEUM w Zespole Szkół im. Oddziału Partyzanckiego AK "Jędrusie" w Połańcu?
Nasza szkoła oferuje klasę biologiczno-chemiczną jako jeden z kierunków Liceum Ogólnokształcącego.
Zastanawiasz się, dlaczego warto wybrać ten kierunek??
Zatem wypunktujmy zalety tego profilu:
1. Możliwość poszerzenia wiedzy w dziedzinie chemii i biologii.
2. Wykonywanie ciekawych doświadczeń na lekcjach.
3. Możliwość poznania świata poza szkolną ławką.
4. Udział w realizacji licznych projektów edukacyjnych.
5. Możliwość korzystania z wiedzy wykształconej kadry pedagogicznej (nauczyciele są absolwentami renomowanych uczelni z dużym doświadczeniem pedagogicznym, zorientowanymi na oczekiwania i potrzeby ucznia).
6. Korzystanie z nowoczesnych pomocy naukowych klasycznych oraz tych, które wykorzystują technologie IT.